דפיםhttp://www.facebook.com/#!/pages/Feel-Music-NH/266523966694650

ברוכים הבאים לעולמי.

הנכתב כאן לא כתוב בדם ולא מכוון לפגוע או לשנות עולמות, רק להוסיף להם מעט ממני.
יש מהיימנות יש עקביות ויש את מה שנכתב שהוא מה שאני מרגיש לנכון לכתוב, בין אם אזוטרי או שכיח.
לא חובה לקרוא, חובה עלי להקריא, לא חובה להגיב, חובה עלי לקבל את התגובה.
לא חובה להסכים או לכבד, חובה עלי להפנים ולהמשיך לתת דעה ללא פחד ועם המון ידע ורגש לנכתב ולנושא התרבות, המוזיקה בעיקר !!!
הכתיבה כאן יכולה להיות מקצועית ויכולה גם להיות רחוקה משם.
אין בבלוג שלי כוונה לצלוב אומנות שנעשתה בעבודה קשה, גם אם היא מעוררת בי ספק ושלילה, הגישה לביקורת תמיד תהיה בונה.
כאן קוראים כתבות ודעות שלא תלויות בשום דבר חוץ מדרכי שלי.

כי מי שנכנס נדב, מרבים בנשמה, אמת וכבוד ליצירה.
תהנו...

יום ראשון, 21 במרץ 2010

קסם באפלה

רביעי האחרון בתאטרון תמונע היה ערב מפתיע וקסום בזכות חברי ההרכב "פאניק אנסמבל" ובמאי הקליפ המרשים, מירב שחם ואריאל לבנטל.
ההרכב האוניברסלי בחר להשיק בעוז את הקליפ החדש "Spring In Your Heart" .
הערב נפתח בהצגת הקליפ כשמסך תלויי על בימת התמונע,תאורה נסגרת וקהל מוזמנים מרוכז וסקרן. קטע האנימציה הזה ראויי היה להשקה משלו ואף ליותר מכך, מה גם שכאשר הופץ לראשונה, הוא כבר זכה בפרסים ברחבי העולם, בעידן בו מתאפשר לו להיחשף לתכנים מקומיים שלא נופלים, אף עולים על תכנים פופולריים ועכשוויים הנוצרים במטרופולין העולמי.

הקליפ מדמה עולם מסתורי, אולי העולם הבא, של התמודדות וחיפוש אחרי האור אשר מופיע בקרקעית האדמה אל האופטימיות במעמקי הלב של יעל קראוס ושל כל אחד מחברי הלהקה המתמזגת עם שאר הדמיות ההזויות בקליפ.
הגאונות בקליפ הזה נמדדת דרך ההקבלה בין הדמויות לאנימציה, בין המסר לצבעי הקליפ החומים אדמדמים, בין הטקסט הנעים לדמויות המפנטזות, דרך עיניהם של מירב ואריאל ודרך לחן ועיבוד איכותיים שמציגים יצירת פנטזיה המשלבת אין ספור סגנונות מוזיקליים ומעברים דרמתיים.

קהל התמונע נותר נרגש ומופעם מאיכות היצירה, התסריט הזה ראויי לקליפ כזה קסום
שלא נופל לרגע, רק משאיר את הצופים נרגשים ומרגישים, את התצוגה הנרגשת של סולנית פאניק אנסמבל, יעל קראוס, את הקומפוזיציה הנהדרת של שאר חברי ההרכב המתמזגים עם רקע האנימציה ואת הבימוי שלקח שיר נפלא והוציא ממנו מסרים מדויקים בתוך עולם הפנטזיה.
הקליפ הזה בעצם מסמל כמה וכמה הרכבים בקהילה המדומיינת, אשר מייצגים את התפתחות המודעות ליצירה ישראלית בעולם הגדול, לחשיבה אמנותית רחבה בגדר היכולות וללא פשרות.
הערב המשיך. גם אם הייתה הרגשה שירגע לאחר ההקרנה המקסימה, הוא לא אכזב לרגע, חברי פאניק אנסמבל המחודשים עלו לבמה לתת את מה שהם יודעים לתת, איכות מוסיקה אתנית מהמגוונות שיש למצוא ולא רק בישראל.
יעל קראוס, מהמבצעות המרעישות כיום, נתנה את שלה בהגשת הופעה סוחפת וקלילה עם ביצועים מרעננים כמו: "Charm” המקסים, "How Many Ways” האוונגרד, “Obsessions” שבוצע בהגשה קומית נעימה ו"Oldest Woman” בעל האמירה האמביוולנטית, כאשר שאר החברים מלווים אותה בנגינה מתוזמנת היטב.

לקראת הסיום ולאחר תודות פומביות מנציגי הלהקה, עלו לבמה שני יוצרי הקליפ לתת את פרשנותם האישית בקצרה ואת תודתם הגדולה לאורחי התמונע ולשאר החברים שפעלו למען הקליפ ולמען ההשקה הזו.
קלוז'ר מתבקש לערב כזה, עם עוד תוסף שהתבקש אף יותר, הלהקה חזרה שוב לבמה עם שניים מהחברים המקוריים שלה, יהוא ירון ונועה גולדנסקי, כדי לבצע את "Jewish Women” , אחד הקטעים המזוהים ביותר שלהם ואת השיר אליו התכנסנו ביום רביעי 17/3/10"Spring In Your Heart", כשמקרן הקליפ מלווה את הביצוע המרגש הזה ואת מחיאות הכפיים המחממות של אורחי ההשקה, השקה שהתבררה כנכונה ומוצלחת.

פאניק אנסמבל מייצגים את עצמם ועל הדרך את כולנו, חובבי מוזיקה שחיים בישראל ויודעים שיש כאן לא מעט איכות יצירה, לפחות אצל כל אמן שחושב רחוק ולא מתפשר על האומנות שלו,לא משנה היכן מקבלים אותה.
עם קליפים מרשימים כאלו ובדרך עבודה כזו, פאניק אנסמבל מגיעים ליעדים שהם מציבים לעצמם, באותו האופן בו הם מוצגים בתוך קליפ קסום, אשר מאיר במעט את מדינת ישראל מהאפלה המוזיקלית.

לצפיה בקליפ:http://e.walla.co.il/?w=/202/1653556

חברי ההרכב:
רועי ירקוני - פסנתר, לאפטופ, עיבודים
יעל קראוס - שירה
גליה חי - ויולה, קולות
יונתן לויטל - בס
עומר הרשמן - גיטרות, קולות
בוריס מרצינובסקי - אקורדיון
דירק קונש - חצוצרה, קולות
גיורי פוליטי - תופים וכלי הקשה

קרן אלקלעי גוט - טקסטים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה